Wizytówka stała się popularna z końcem XVIII wieku, wówczas pełniła nieco inną rolę niż dziś. Zostawiano ją w odwiedzanym domu bądź rezydencji by podkreślić fakt złożenia odwiedzin, bądź wręcz zastępowała ona wizytę. Pozostawienie karty wizytowej było dowodem pamięci i sposobem na podziękowanie.
Dziś wizytówka służy przede wszystkim do przekazania i zachowania danych adresowych. Jest bardzo istotnym elementem w pracy, jak również w życiu towarzyskim.
Pomimo niedużych rozmiarów wizytówki dają możliwość niedrogiej, ale skutecznej reklamy. Są przedłużeniem Ciebie i Twojej prezentacji. Warto stworzyć wizytówkę, która nie tylko przekaże o Tobie najważniejsze informacje, ale również zwróci uwagę odbiorcy.
Absolutne minimum, czyli jakie należy zamieścić na wizytówce to:
- Twoje imię i nazwisko
- Nazwę Twojej firmy
- Dane adresowe – wymagane, jeżeli zapraszasz klientów do biura, sklepu, fabryki itp. (uważam za niepotrzebne, jeśli jeździsz do klientów i spotykasz się z nimi u nich)
- Dane kontaktowe: telefon, adres e-mail, strona www
- Stanowisko – w przypadku działalności jednoosobowych zakres tego, czym się zajmujesz jest ważniejszy niż nazwa Twojej firmy
- Logo Twojej firmy
Dziś możliwości druku są tak duże, że jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Pamiętaj, że charakter Twojej biznesowej karty powinien odzwierciedlać charakter branży, w której pracujesz. Ogromne możliwości w designie wizytówek sprawiają, że każda osoba i firma może dopasować je do swojego wizerunku.
- Zamów wizytówki tutaj
- Zobacz również krótki brief Wizytówki z Kodem QR