businesscard sovier-vivre

Wizytówka – co powinna zawierać

Wizytówka stała się popularna z końcem XVIII wieku, wówczas pełniła nieco inną rolę niż dziś. Zostawiano ją w odwiedzanym domu bądź rezydencji by podkreślić fakt złożenia odwiedzin, bądź wręcz zastępowała ona wizytę. Pozostawienie karty wizytowej było dowodem pamięci i sposobem na podziękowanie.

Dziś wizytówka służy przede wszystkim do przekazania i zachowania danych adresowych. Jest bardzo istotnym elementem w pracy, jak również w życiu towarzyskim.

Pomimo niedużych rozmiarów wizytówki dają możliwość niedrogiej, ale skutecznej reklamy. Są przedłużeniem Ciebie i Twojej prezentacji. Warto stworzyć wizytówkę, która nie tylko przekaże o Tobie najważniejsze informacje, ale również zwróci uwagę odbiorcy.

Absolutne minimum, czyli jakie należy zamieścić na wizytówce to:

  • Twoje imię i nazwisko
  • Nazwę Twojej firmy
  • Dane adresowe – wymagane, jeżeli zapraszasz klientów do biura, sklepu, fabryki itp. (uważam za niepotrzebne, jeśli jeździsz do klientów i spotykasz się z nimi u nich)
  • Dane kontaktowe: telefon, adres e-mail, strona www
  • Stanowisko – w przypadku działalności jednoosobowych zakres tego, czym się zajmujesz jest ważniejszy niż nazwa Twojej firmy
  • Logo Twojej firmy

Dziś możliwości druku są tak duże, że jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Pamiętaj, że charakter Twojej biznesowej karty powinien odzwierciedlać charakter branży, w której pracujesz. Ogromne możliwości w designie wizytówek sprawiają, że każda osoba i firma może dopasować je do swojego wizerunku.

 

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *